Šta je live chat i zašto Vam je potreban?

Šta je live chat i zašto Vam je potreban?

Datum objave: 2. jula 2020.
Autor: Dejan Krstić


chat na web sajtu

Šta je live chat i zašto Vam je potreban?

Ako tražite način da unapredite svoje poslovanje, live chat je pravo rešenje za Vas. Samo postojanje live chat-a na Vašem web sajtu može imati značajan uticaj na Vašu prodaju.

Da bismo pričali o njegovim prednostima, prvo moramo da znamo šta on, zapravo, predstavlja. Dakle, to je korisnički servis, tj. aplikacija, koji služi za neposrednu komunikaciju između mušterije i operatera, koja se odvija u stvarnom vremenu. Na web sajtu se prikazuje u obliku vidžeta, odnosno male ikone koja se obično nalazi u donjem uglu ekrana.

 

Sigurno se pitate: “Zašto mi je potreban live chat”? U daljem prilogu smo naveli argumente kojima ćemo se služiti da bismo odgovorili na Vaše pitanje.


1.Brzina pružanja pomoći

U današnjem digitalnom svetu, mušterije ne žele da čekaju, niti da gube vreme. Slanje mejla, popunjavanje kontakt forme ili poziv za mnoge korisnike predstavljaju napor i pre će otići na drugi web sajt. Live chat Vam omogućava brzu, neposrednu i laku komunikaciju sa klijentima, što je samo jedna od njegovih mnogobrojnih prednosti u odnosu na druge vidove komunikacije.


2.Pružanje pomoći većem broju korisnika istovremeno

Operateri mogu pomagati više osoba istovremeno, što nije slučaj sa drugim vidovima komunikacije.

Ono što olakšava takozvani multitasking je mogućnost pravljenja već unapred generisanih odgovora na često postavljana pitanja.


3.Poboljšava poslovanje (povećava prodaju)

Studije su pokazale da kupcu treba nekoliko sekundi da reši da li će se odlučiti za neki proizvod ili ne.

Osim što Vam pomaže da izgradite bolji odnos sa klijentima, ova aplikacija može biti upravo ta stvar koja će Vas izdvojiti od konkurencije.


4.Bolji odnos prema klijentima

Ne morate biti ekspert za marketing da biste znali da korisnički servis ima krucijalnu ulogu u Vašem poslovanju. Ipak su Vaši klijenti ti od kojih Vam zavisi poslovanje i njegovo napredovanje.

Klijentima često treba pomoć na Vašem web sajtu oko raznih stvari, od nalaženja određenog produkta, preko detaljnijih informacija o istom, do pitanja u vezi poštarine, i slično. Ali, mnogi neće hteti da stupe u kontakt sa Vama preko telefona, ili email-a, što može dovesti do gubitka klijenta.

Prema istraživanjima koje je sproveo FurstPerson, 77% korisnika neće obaviti kupovinu ako na web sajtu nema live chat-a. Takođe, 66% klijenata će se rado ponovo vratiti na web sajt koji pruža uslugu istog.

Metode kontaktiranja kod kupaca

Dakle, brzina pružanja pomoći može da doprinese da posetioca web sajta pretvorite u kupca.

Zadovoljan klijent je osnova uspešnog biznisa i najbolja preporuka!


5.Laka uočljivost

Za razliku od kontakt forme, koja se, uglavnom, nalazi samo na kontakt strani web sajta, live chat je prisutan na svakoj strani i time povećava šansu da posetioca web sajta pretvorite u kupca. Dakle, korisnici su samo na jedan klik od traženja pomoći.

Čak i da klijenti ne uoče live chat, postoji automatski generisana pozdravna poruka, koja će korisniku zapasti za oko čim udje na web sajt ili nakon unapred generisanog vremena.


7.Offline opcija

Kada niste online, postoji mogućnost ostavljanja poruke, gde će korisnik ostaviti svoje informacije i pitanje, koje će stići na Vašu e-mail adresu.

 

8.Live chat “skuplja” korisne podatke o Vašim klijentima, kao i o njihovom ponašanju na web sajtu, kao što su:

  • Web strane koje je posećivao
  • Koliko dugo se zadržao na web sajtu i stranicama
  • Geografska lokacija klijenta
  • Website analysis (koliko korisnika je posetilo web sajt i sl.)

Sa obzirom da se većina interakcija sa klijentima odvija preko mobilnih telefona, važno je napomenuti da live chat funkcioniše  na mnogim uređajima(mobilni telefoni, tableti, računari..).



Scroll