Optimizacija za pretraživače

Optimizacija za pretraživače

Datum objave: 12. aprila 2019.
Autor: Dejan Krstić


Optimizacija za pretrazivace SEO prvi na guglu

Optimizacija za pretraživače (SEO) je jedna kompleksna oblast i u nameri da Vas ne preopteretimo mnogim informacijama, u ovom tekstu smo opisali i naveli samo osnovne informacije koje utiču na rangiranje web sajta na pretraživačima.

Šta je SEO

SEO je skraćenica od Search Engine Optimization, a što u prevodu na naš jezik znači optimizacija za pretraživače. SEO je skup aktivnosti, radnji, strategija i tehnika koje se primenjuju da bi se određenom web sajtu poboljšala pozicija u rezultatima pretrage kod Internet pretraživača kao što su: Google, Yahoo, Bing… Trenutno postoje preko 200 faktora koji utiču na SEO. Ti faktori se često menjaju i zavise od Internet pretraživača koji redovno unapređuju svoje algoritme kako bi oni bili što relevantniji prilikom prikazivanja rezultata pretrage.

Uopšteno, SEO strategija se može podeliti u dve kategorije: On-page optimizacija i Off-page optimizacija.


Šta je On-page SEO

On page optimizacija obuhvata sve aktivnosti i tehnike koje se odnose na elemente web sajta za koji se vrši optimizacija. Jedan deo on-page optimizacije zavisi od same izrade web sajta, dok drugi deo zavisi od aktivnosti i sprovedene strategije prilikom kreiranja strukture web sajta i stranica, prilikom pisanja tekstova i sl.

On Page SEO obuhvata neke od sledećih aktivnosti:
– Prilagođavanje naslova ključnim rečima
– Prilagođavanje sadržaja i strukture stranica ključnim rečima
– Kreiranje friendly URL adresa
– Struktura programskog koda (H tagovi, meta tagovi, semantički ispravan i optimizovan programski kod…)
– Izrada XML Sitemap-a (mapa web sajta)
– Kreiranje internih linkova i povezivanje stranica u skladu sa sadržajem
– Optimizacija slika (nazivi fajlova, ALT tagovi…)
– Markap osnovnih podataka (Schema.org) na web sajtu koji su standardizovani za većinu web pretraživača (Google, Yahoo, Bing…)


Šta je Off-page SEO

Za razliku of On page optimizacije, Off page optimizacija obuhvata sve aktivnosti, a koje se ne odnose na elemente samog web sajta koji se optimizuje, već isključivo na one aktivnosti van stranica web sajta. U principu to je tehnika kojom želite da ukažete na svoj web sajt ili na određenu stranicu koristeći druge web sajtove.

Off Page SEO obuhvata neke od sledećih aktivnosti:
– Page building (izgradnja mreže linkova koji vode ka web sajtu)
– Aktivnost na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram…)
– Objavljivanje video sadržaja (Youtube, Vimeo…)
– Prijava i aktivnosti na Google bussines
– Prijava web sajta u online direktorijume i online poslovne adresare
– Aktivnosti na Internet forumima ili drugim relevantnim web sajtovima


Prvi na Google (Guglu)

Biti među prvima u Google pretrazi je želja većine vlasnika web sajtova, jer im toga zavisi uspešnost poslovanja, čak i opstanak na tržištu, ali to je jedan dugotrajan i konstantan proces koji se ne može uraditi jednokratno. Svako ko Vam tvrdi da će Vaš web sajt biti prvi na Guglu time što će “podesiti” Vaš web sajt, u blagu ruku, taj neko ne govori istinu. To je eventualno bilo moguće pre nekoliko godina kada nije postojala velika konkurencija i kada je na Internetu broj web sajtova bio prilično manji nego danas. Ne računajući da su se od tog vremena drastično promenili algoritmi koje Internet pretraživači koriste prilikom rangiranja web sajtova.

Zaključak:
Kao što smo već napomenuli, pozicioniranje Vašeg web sajta zavisi od mnogo faktora i to je jedan konstantan i dugotrajan proces. Da bi se Vaš web sajt pozicionirao ispred konkurencije on mora biti bolje optimizovan za pretraživače u odnosu na konkurentske web sajtove. Optimizacija ne podrazumeva samo tehničke detalje, već i kvalitetan sadržaj koji će privući i zadržati posetioce, a što je jedan od najbitnijih aspekata dobrog web sajta.



Scroll