SEO (Search Engine Optimization)
SEO (Search Engine Optimization) ili Optimizacija web sajta za Internet pretraživače (Google, Bing, Yahoo, Ask…) je proces prilagođavanja web sajta ili određenih web stranica tehnologiji pretraživača kako bi na taj način postigli što bolje pozicioniranje u rezultatima pretrage za određene ključne reči. Kada se govori o SEO optimizaciji, u većini slučajeva se to odnosi na Google pretraživač jer se on najviše koristi u državama koje su ciljna grupa većini korisnika (SAD, Evropske države, Srbija i region). Ukoliko su Vam npr. ciljna grupa korisnici u Rusiji onda bi se Vaša SEO strategija trebala odnositi na Yandex pretraživač, ili na Baidu pretraživač ako ste zainteresovani za Kinesko tržište.
SEO optimizacija je jedan od ključnih elemenata za uspeh Vašeg web sajta i zbog toga se SEO ne sme shvatiti kao posao koji se može i sme prepustiti svakom i koji se odradi samo jednom. Zbog neaktivnosti na web sajtu, dobro stečena pozicija se može veoma lako izgubiti jer Vas konkurentski web sajtovi mogu izgurati i zauzeti Vaše mesto u rezultatima pretrage.
“Vaš web sajt na prvom mestu”, “Vaš web sajt na prvoj stranici”, “Budite prvi na Google-u” i slične reklame koje možete naći na Internetu ne treba odmah uzimati za ozbiljno i većina takvih reklama je neki vid prevare ili obmane klijenata, jer SEO optimizacija zavisi od mnogo faktora, neki od njih su: broj i jačina konkurentskih web sajtova ili broj web sajtova sa istom ili sličnom tematikom, izbor ključnih reči, kvalitet sadržaja…
Primera radi, skoro da je nemoguće optimizovati web sajt za ključnu reč “prodaja”, a da se isti nađe na prvom mestu na Google-u, jer postoje hiljade web sajtova koji su takođe optimizovani za tu ključnu reč. Naročito što je među njima bar više desetina web sajtova velikih korporacija koji su izdvojili nekoliko hiljada, pa i nekoliko desetina hiljada evra za SEO optimizaciju i koji su pritom angažovali vrhunske timove SEO stručnjaka.
U zavisnosti od gore navedenih faktora, pod dobrim plasmanom web sajta na pretraživačima smatra se neko od prvih 30 mesta u rezultatima pretrage, jer većina korisnika koristi standardna podešavanja Internet pretraživača koji je podešen da prikazuje 10 rezultata po stranici i mnogi od njih retko kada pretražuju dalje od treće strane.
Velika greška mnogih vlasnika web sajtova je ta što najviše pridaju značaj izgledu web sajta. Atraktivan i funcionalan dizajn je veoma bitan činilac kada posetilac poseti Vaš web sajt, jer na taj način taj posetilac stiče prvi utisak o Vama, ali bez adekvatne SEO optimizacije nećete imati posetioce koji treba da vide Vaš web sajt.
Kada je u pitanju SEO optimizacija web sajta, mi se bavimo ozbiljnim razmatranjem Vaših zahteva i očekivanja, i na osnovu toga vršimo analizu Vašeg poslovanja, kao i detaljnu analizu konkurentskih web sajtova koji su dobro pozicionirani u rezultatima pretrage. U suštini, princip je jednostavan, da bi se bolje rangirali od konkurentskih web sajtova, Vaš web sajt mora biti bolje SEO optimizovan u odnosu na konkurenciju. Naša je obaveza i moralna odgovornost da svakom klijentu predočimo realna očekivanja i da u saradnji sa njim ostvarimo što bolje SEO rezultate.
Napomena:
Za dobru poziciju na pretraživačima veliku odgovornost snosi vlasnik web sajta. Dobru poziciju ne možete očekivati ili obezbediti bez kvalitetnog sadržaja, kao i bez konstantnih aktivnosti na unapređivanju i promociji web sajta.