Veoma često dobijamo ovo pitanje koje muči mnoge vlasnike web sajtova. Pokušaćemo da Vam u što kraćem tekstu objasnimo šta je to redizajn web sajta i da ukažemo na neke bitne faktore na osnovu kojih možete da procenite da li je Vašem web sajtu potreban redizajn.
Mnogi od Vas su ubeđeni da redizajn web sajta obuhvata samo izmenu dizajna, zaboravljajući ili neznajući da se pod redizajnom smatra i izmena i nadogradnja funkcionalnosti, promena strukture podataka, način navigacije, kao i način predstavljanje informacija. U slučaju dinamičkih web sajtova zasnovanih na nekom CMS rešenju (Joomla, WordPress, Drupal i sl.), redizajn podrazumeva prelazak na novu, napredniju ili čak drugu verziju CMS-a. Dok kod dinamičkih web sajtova koji su kodirani po zahtevu klijenta (custom coding) pod redizajnom može smatrati rekodiranje ili novo kodiranje u nekim od novijih verzija programskih ili script jezika i uz korišćenje savremenih web tehnologija.
Većina vlasnika web sajtova nemaju dovoljnu stručnost u web tehnologijama, tako da je mnogima od njih teško da sa tehničke strane procene da li je njihovom web sajtu potreban redizajn. Za razliku od tehničkih aspekata, veoma lako možete da procenite da li Vaš web sajt izgleda staromodno ili da li su informacije i funkcionalnost u skladu sa Vašim poslovanjem i navikama vaših klijenata i posetilaca.
Sa tehničke strane i u zavisnosti on načina i tehnologije izrade, Vaš web sajt se može smatrati zastarelim nakon nekoliko godina. Obično je to neki period od 3 do 5 godine, ali to veoma zavisi od mnogo faktora. Neke od tih faktora opisaćemo Vam u nastavku ovog teksta. Iz našeg iskustva kao agencije sa preko 60% inostranih klijenata (pretežno USA i EU), veliki broj web sajtova na zapadnom tržištu se redizajnira u proseku nakon 2 godine, jedan manji deo klijenata redizajnira svoj web sajt na svakih godinu dana, a veoma retko ko zadrži svoj stari web sajt duže od 3 godine bez ikakvih značajnijih izmena po pitanju dizajna ili funkcionalnosti.
Ovo su samo neki od faktora koji mogu uticati na to da se jedan web sajt može računati zastarelim i da mu je potreban redizajn:
U današnje vreme većina Vaših novih potencijalnih klijenata će prvo posetiti Vaš web sajt, a zatim će se na osnovu stečenog utiska odlučiti da li će Vas kontaktirati ili ne. Uporedite web sajtove Vaše konkurencije i ako uvidite da su njihovu web sajtovi lepše dizajnirani i da ostavljaju bolji utisak, krajnje je vreme da i Vi razmislite o promeni dizajna Vašeg web sajta.
Stavite se u ulogu potencijalnog posetioca i pokušajte da do bitnih informacija dođete na što lakši i brži način. Veoma bitno je da obratite pažnju na to da većina posetilaca neće pregledavati sve stranice Vašeg web sajta, već samo one delove koji su njemu zanimljivi i potrebni. Potrudite se da ti posetioci veoma lako i brzo mogu dođi do željenih informacija bez bespotrebnog lutanja po stranicama. Veoma često se dešava da posetilac napusti web sajt, a da nije uspeo da pronađe informaciju koja je njemu bitna, a što vlasniku web sajta znači gubitak potencijalnog klijenta.
Prilagođenost za prikaz web sajta na mobilnim telefonima i tablet uređajima je odavno postao standard za sve web sajtove.
Ako Vaš web sajt ne poseduje ove mogućnosti, to je siguran pokazatelj da je redizajn Vašeg web sajta već odavno trebao da bude urađen.
Preporučujemo Vam da pročitate naš članak o prilagodljivom (responsive) dizajnu.
Google je odavno broj jedan u svetu pretraživača, većina web sajtova na svetu bazira svoju SEO strategiju baš za ovaj pretraživač. Kriterijum, način indeksiranja i rangiranja web sajtova Gogle veoma često menja, nekada su te promene teško uočljive i ne dovode do značajnijih promena u rezultatima pretrage, a nekada su drastične i kao takve mogu dovesti do bitnih promena redosleda prikazivanje Vašeg web sajta na Google pretrazi. Prilikom tih promena algoritama od strane Googla, menja se i SEO strategija za web sajt. Redizajnom web sajta u skladu sa SEO strategijom postižete bolje rezultate u rezultatima pretrage, a samim tim i povećavate mogućnost da veći broj potencijalnih klijenata pronađe i poseti Vaš web sajt.
Na ovom linku možete se detaljnije informisati o optimizaciji web sajta za pretraživače (SEO).
Posedovanjem više od jednog jezika na web sajtu povećavate mogućnost globalnog poslovanja, tj. predstavljanje Vaših proizvoda i usluga i u drugim državama. Naravno, ovo veoma zavisi od vaše ciljne grupe klijenata, vrste proizvoda i usluga koje pružate. Neko ko se bavi lokalnim biznisom koji je zastupljen samo u užem radijusu od svog mesta poslovanja i lokacije na kojoj se nalazi ili kome je ciljna grupa lokalno stanovništvo, taj sigurno neće imati potrebu da svoje proizvode i usluge predstavi na nekom drugom jeziku. Jedna od bitnih stavki višejezičkog web sajta je i unapređenje SEO strategije, tj. pozicije Vašeg web sajta na pretraživačima.
U slučaju sporog učitavanja web sajta, veliki broj posetilaca će napustiti web sajt i potražiti drugu alternativu.
Veoma često se dešava da se usled zastarelosti ili zbog tehničkih problema pojedini delovi web sajta ili cele stranice ne učitaju u browseru (pregledaču) posetilaca. Takav web sajt Vam može samo naneti više štete nego koristi i to je jasan pokazatelj da je Vašem web sajtu potreban redizajn ili bar ozbiljna intervencija.
Ažuriranjem ili update-om dinamičkog web sajta i njegovih delova (plugin-ova, komponenti…) smanjujete ili u potpunosti eliminišete mogućnost problema. Mogući problemi se mogu manifestovati na mnoge načine, a pretežno se odnose na funkcionalnost i na sigurnost web sajta.
Naveli smo Vam samo neke od osnovnih pokazatelja da je Vašem web sajtu potreban kompletan redizajn ili bar ozbiljna intervencija od strane stručnih lica. Postoje mnogi drugi faktori koji ukazuju da li je Vašem web sajtu potreban redizajn i kao što smo već na početku naveli, mnogi od tih faktora zavise od vrste web sajta, tehnologije izrade i sl.