Česta pitanja i odgovori

Na ovoj stranici možete pronaći i pročitati neka od čestih pitanja koje nam naši klijenti postavljaju, kao i naše odgovore na njih.

Trudili smo se da što kraće i jasnije napišemo odgovore, ali sigurno je da svi ti odgovori ne mogu u potpunosti obuhvatiti sva Vaša pitanja i potpitanja, tako da, ako imate bilo koje nedoumice ili Vam je potrebno bilo kakvo dodatno objašnjenje, nemojte da se ustručavate da nas kontaktirate. Biće nam zadovoljstvo da Vam odgovorimo na sva Vaša pitanja.

 

Zašto mi je potreban web sajt?

Ovo pitanje nam postavljaju mnogi naši budući klijenti koji nisu upoznati sa mogućnostima i načinom predstavljanja njihovih aktivnosti na Internetu, a želeli bi da na prilično brz, efikasan i moderan način unaprede svoje poslovanje.
Molimo Vas da pročitate naš tekst zašto mi je potreban web sajt, ubeđeni smo da će Vam pomoći u odluci i dati Vam odgovore na Vaše pitanje.

Kakav web sajt mi je potreban?

Web sajtove možemo klasifikovati na više načina, npr. neke od tih klasifikacija mogu biti sledeće:
Na osnovu tehnologije izrade i načina funkcionisanja ( statički web sajt ili dinamički web sajt),
Na osnovu namene (web prodavnice, portali, prezentacioni web sajtovi, web forumi i sl.)

Jedno od čestih pitanja koja nam naši klijenti postavljaju je "Kakav web sajt mi je potreban?" ili "Da li mi je potreban dinamički ili statički web sajt?". Na to pitanje nije moguće dati jednostavan odgovor jer umnogome zavisi šta klijent očekuje od svog web sajta i čemu će mu web sajt služiti, tj. koja mu je namena. Npr. ako želite jednostavniji prezentacioni web sajt, bez velikog broja stranica, ako nemate potrebe za stalnim izmenama i dodavanjem novog sadržaja, nije vam bitna interakcija sa posetiocima, ne želite da razmišljate o bezbednosti i sl. onda je statički web sajt idealno rešenje za Vas. Sa druge strane, ako želite web sajt koji će pratiti Vaše poslovanje, koji će biti u interakciji sa posetiocima web sajta, na kome želite često da dodajete nove sadržaje, vesti, proizvode i sl, Vaš izbor bi bio dinamički web sajt.
U slučaju da se odlučite za dinamički web sajt, verovatno će to biti neko CMS rešenje kao što je npr. WordPress web sajt.

Pročitajte detaljniji opis statičkog web sajta i dinamičkog web sajta.
Ubeđeni smo da ćete na taj način naći idealno rešenje za Vaše predstavljanje i aktivnosti na Internetu.

Koliko košta izrada web sajta (cena web sajta)?

Odgovor na ovo pitanje nije tako jednostavan, zapravo, određivanje cene web sajta je prilično kompleksno jer zavisi od mnogo faktora kao što su: kvalitet izrade, vrsta web sajta, načina prilagođavanja administrativnog dela, kompleksnost grafičkog dizajna, funkcionalnost i vreme potrebno za osmišljavanje i implementacije funkcionalnosti, broja jezika, kompleksnost i broj stranica, količina i način prikaza sadržaja, broja obrađenih fotografija, prilagođavanja za Internet pretraživače (SEO) kao što su Google, Yahoo i sl. Takođe, svaka ozbiljna firma ili pojedinac koji vodi računa o svom predstavljanju i poslovanju na Internet-u i tome pristupa ozbiljno, izradu web sajta neće započeti bez prethodno urađene projektne dokumentacije ili bar bez određenih konsultacija, a koja su kao takve sastavni deo prosesa izrade jednog web sajta. Vreme provedeno na izradu detaljne projektne dokumentacije ili na konsultacije utiče na ukupno vreme izrade web sajta, a samim tim i na njegovu cenu.

Kao što prilikom kupovine npr. automobila nelogično i besmisleno je pozvati određeni auto plac koji u svojoj ponudi ima veliki broj automobila i postaviti im pitanje "Koliko košta auto?", a da prethodno nismo odlučili koji automobil želimo po pitanju: planiranog budžeta, modela, godišta proizvodnje, pređene kilometraže, stanja i sl. Tako je i nama veoma komplikovano odgovoriti na pitanje "Koliko košta web sajt", a da prethodno nismo upoznati sa time šta klijent tačno želi. Slična pravila važe za bilo koji drugi proizvod ili uslugu, jer cena nečega zavisi od mnogih parametara.

U principu, cena izrade web sajta prvenstveno zavisi od utrošenog broja sati, mada, sa druge strane, postoje slučajevi kada broj sati ne može biti merilo vrednosti jednog projekta, tj. web sajta. Npr. mi kao agencija za računarsko programiranje, imamo svoja rešenja koja smo u potpunosti sami razvili, neka od njih su naše B2B ili B2C aplikacije na koje smo utrošili mesece, pa čak i godine svog rada. Za implementaciju jedne takve aplikacije radni sat nije merilo vrednosti, jer se u konačnu cenu mora uračunati i vreme potrošeno za razvoj i projektovanje tih proizvoda.

Ne volimo i nikada ne koristimo izraze kao što su "jeftin web sajt" ili "jeftin WordPress sajt" i sl. Jer jeftin proizvod ne postoji, može biti manje ili više kvalitetan. Uvek možete naći nekog koji će Vam za manje novca, priuštiti niži kvalitet proizvoda ili usluge. Ubeđeni smo i znamo da ćemo Vam pružiti najpovoljniji odnos cene i kvaliteta u odnosu na mnogu našu konkurenciju. Iz toga razloga, svakom našem budućem klijentu pošaljemo detaljnu ponudu za izradu veb sajta u pdf formatu, u kome tačno preciziramo i navedemo sve bitne informacije vezane za projekat. Npr. dobićete koju tehnologiju ćemo koristiti prilikom izrade, informacije o grafičkom dizajnu, opise i načine realizacije svih dogovorenih funkcionalnosti, vreme potrebno za izradu, cenu koštanja i sl. Na taj način imaćete napismeno šta ćete tačno dobiti za svoj novac, kao i mogućnost da sa tom dokumentacijom uporedite cene i kvalitet kod drugih agencija.

Radi orijentacione informacije pogledajte naše cene izrade web sajta

Za sve detaljnije informacije u vezi cene izrade web sajta možete nas kontaktirati ili možete popuniti i poslati online zahtev za procenu izrade Vašeg web sajta.

Da li mogu samostalno da menjam sadržaj na svom web sajtu?

I da i ne, to zavisi od vrste web sajta kao i od Vaših sposobnosti. CMS web sajtovi kao što su WordPress, Joomla, Drupal... napravljeni su da korisnik može sam uređivati sadržaj na njima i zbog toga se mnogi korisnici odlučuju za baš ovakve web sajtove. U zavisnosti od kompleksnosti administracije, korisnik mora posedovati određeno znanje u radu sa računarom, a po potrebi i sa nekim programom za obradu fotografija kao što je npr. Adobe Photoshop. Većina korisnika ove veštine savlada veoma lako i brzo, dok jedan manji broj korisnika brzo odustane od ideje samostalnog unosa i promena sadržaja na svom web sajtu i u tom slučaju angažuju drugu osobu ili firmu koja bi to radila umesto njih.

Šta je SEO ili kako biti prvi na Google?

SEO (Search Engine Optimisation), što bi na našem jeziku moglo da se preveda kao optimizacija ili prilagođavanje za pretraživače. SEO predstavlja niz tehnika i strategija koji za cilj imaju prilagođavanje web sajta pretraživačima, tj. njihovim rezultatima pretrage. Konkretno, većina naših klijenata pod SEO smatra optimizaciju za Google pretraživač, pošto se on kod nas najviše koristi, mada primena SEO tehnika koje odgovaraju Google-u, u velikoj meri odgovaraće i za mnoge druge pretraživače. Inače, često ćete čuti da mnogi koriste izraz SEO optimizacija, što je donekle pogrešno jer poslednje slovo u skraćenici SEO, znači optimizacija, ali taj izraz se već odomaćio tako da nećete pogrešiti kada kažete SEO optimizacija ili SE optimizacija

U toku samog procesa izrade web sajta poštujemo i primenjujemo mnoge od poznatih SEO tehnika i standarda. Na sve naše izrađenje web sajtove primenjujemo standardni nivo optimizacije, dok je napredni SEO jedna od dodatnih opcija. Veoma bitno da znate da niko, sem Google developera, ne zna kako Google algoritmi u potpunosti funkcionišu, tako da je za neke tehnike optimizacije potvrđena efikasnost i njihov značaj, dok se za mnoge druge samo pretpostavlja da utiču prilikom rezultata pretrage. Google često menja svoj algoritam, tako da se i SEO tehnike, tj. rezultati istih menjaju u odnosu na te promene. Nekada je broj ključnih reči i njihovo ponavljanje na web sajtu davalo određene rezultate, poslednjih godina Google sve više obraća pažnju na kvalitet tekstova, koje na osnovu svojih algoritama klasifikuje.

Ovde dolazimo do čuvenog pitanja "Kako da moj web sajt bude prvi na Google". Odgovor je veoma lak i nije isti kao što ćete često čuti kod mnogih drugih agencija ili pojedinaca i on glasi "nikako" ili "veoma teško, tj. skoro nemoguće". Sem u slučaju kada ne postoji velika konkurencija ili kada ključne reči koje su Vam bitne nisu široko rasprostanjene među drugim web sajtovima, ali to je veoma redak slučaj. Vaš web sajt uz određeno planiranje, primenu SEO tehnika i konstantan rad na njemu, može nakon određenog period biti među prvim rezultatima pretrage, tj. na prvoj stranici Googla. Ali ta pozicija u mnogome zavisi od ključnih reči, jačine web sajtova Vaše konkurencije i sl. Ne postoji lak, brz i jeftin način da Vaš web sajt bude pozicioniran na prvoj stranici u rezultatima pretrage, svako ko Vam tvrdi suprotno, taj ne govori istinu, naročito kada postoji veliki broj konkurentskih i tematski sličnih web sajtova kao što je Vaš ili kada niste tačno precizirali za koje ključne reči želite da ostvarite određene rezultate pri pozicioniranju. Npr. naš web sajt www.atec.rs je uvek na prvom mestu na prvoj stranici ili u vrhu prve stranice na Google-u, za ključne reči "Izrada web sajta Kruševac", što je i podrazumevano i očekivano jer ne postoji velika konkurencija za te ključne reči. Ali ako pretražujemo Google na osnovu ključne reči "Izrada web sajta", rezultati pretrage se drastično razlikuju, tada se naš web sajt ponekad prikazuje na trećoj, četvrtoj ili na nekoj drugoj stranici u Google pretrazi. A što ukazuje na veliki broj konkurentskih web sajtova koji koriste tu ključnu reč kao i na dinamiku SEO optimizacije istih.

Da rezimiramo ukratko. Da bi znali i da bi ostvarili određenu poziciju Vašeg web sajta na Google, potrebno je da prethodno odredite ključne reči za koje želite da ostvarite rezultate. Postavljanjem pitanja "Da li će moj web sajt biti prvi na guglu?", a da pritom niste definisali za koje ključne reči se to odnosi, nemojte očekivati da dobijete iskren ili tačan odgovor. SEO strategija se planira detaljno, sa pametnim odabirom ključnih reči i sa prethodnom analizom konkurentskih web sajtova. Takođe, ako se Vaš web sajt u jednom trenutku nađe na prvoj stranici Google-a, ne postoji garancija da će se on tamo zadržati zauvek, jer će konkurencija uvek pokušati da Vas prestigne u tome. Da bi se web sajt prikazao i zadržao na prvim stranicama potrebna je česta aktivnost na istom kao što su: pisanje i objavljivanje kvalitetnih tekstova zbog kojih će Vaši posetioci posećivati vaš web sajt i provoditi određeno vreme na njemu, praćenje aktivnosti i pozicije konkurentskih web sajtova, prilagođavanje web sajta i sadržaja sa aktuelnim Google prioritetima i algoritmima, zastupljenosti i aktivnostima na drugim web sajtovima, web portalima, društvenim mrežama i sl.

Ukoliko Vam je ova tema zanimljiva i želeli biste da se više informišete o tome pročitajte detaljnije o SEO optimizaciji web sajta na našem blogu ili na našoj web stranici pročitajte kraći tekst Optimizacija web sajta za Google.

Da li će moj novi web sajt biti responziv (prilagodljiv)?

Da, svi naši web sajtovi su prilagodljivi za prikaz na svim veličinama monitora, na svim mobilnim telefonima i tablet uređajima. Pored prilagođenosti različitim uređajima i dimenzijama displeja, naši web sajtovi su optimizovani za prikaz u svim modernijim browserima (Chrome, Firefox, Opera, Safari...), kao i na svim operativnim sistemima (Windows, Linux, Android, iOS, MacOS...).
Možda će Vam biti zanimljivo da pročitate detaljnije o responzive dizajnu.

Napomena: Zbog pristupanja web sajtu sa različitih uređaja koji se razlikuju po veličini displeja, kao i tehnologiji i standardima koje koriste, često se može desiti da Vaš web sajt ne izgleda i ne funkcioniše u potpunosti identično na svakom uređaju. Npr. navigacija web sajta na standardnim desktop računarima ne prikazuje se i ne funkcioniše na isti način kao i na mobilnim telefonima. Ili npr. neki raspored elemenata ili razmak između istih može biti različit u zavisnosti sa kojim uređajem pristupate web sajtu ili web aplikaciji.

Šta je Internet domen?

Najjednostavnije rečeno, Internet domen ili jednostavno, samo domen jeste jedinstvena Internet adresa preko koje možete pristupiti određenom web sajtu. Primera radi, domen ili Internet adresa našeg web sajta je atec.rs. Internet domen se zakupljuje na godišnjem nivou, mada iz mnogo razloga preporučljivo je zakupiti domen na više godina.

Napomena: Zakup Internet domena ne spada pod uslugom izrade web sajta i kao takav zasebno se naplaćuje, sem u slučajevima kada je to navedeno kao sastavni deo naše ponude.
Vodite računa o isteku domena i nemojte dozvoliti da zakup Vašeg Internet domena istekne jer na taj način možete ostati bez istog.

Šta je web hosting?

Web hosting je usluga koju pruža web hosting provajder i zasniva se na iznajmljivanju prostora i resursa na kome možete postaviti svoj web sajt. Da bi Vaš web sajt bio vidljiv na Internetu, tj. da bi bio vidljiv svim posetiocima, pored zakupa Internet domena, morate zakupiti i web hosting. Zakup web hosting-a se pretežno vrši na period od godinu dana. Mnoge web hosting kompanije pružaju zakup web hosting-a na period od mesec dana, ali takav način zakupa Vam ne preporučujemo iz više razloga.

Napomena: Zakup web hosting-a ne spada pod usluge izrade web sajta i kao takav zasebno se naplaćuje, sem u slučajevima kada je to navedeno kao sastavni deo naše ponude.

Da li od vas mogu očekivati održavanje svog web sajta?

Naravno, ukoliko imate potrebu za tom uslugom, mi Vam uvek stojimo na raspolaganju.
Mnogi naši klijenti često poistovećuju održavanje web sajta sa ažuriranjem sadržaja na web sajtu, a što, u principu, nije isto. Pod ažuriranjem sadržaja na web sajta spada dodavanje, izmena i brisanje sadržaja na web sajtu. Npr. dodavanje nove vesti, novog proizvoda ili kreiranje nove stranice.
Dok pod održavanjem web sajta spadaju sve aktivnosti koje služe da web sajt uvek i neometano funkcioniše, pod održavanjem spada i praćenje rada web sajta, zaštita od "Hakera", kreiranje redovnog backup-a (rezervne kopije), ažuriranje (update) jezgra web sajta kao i pratećih dodataka (pluginova), praćenje log fajlova... U sklopu održavanja web sajta i u cilju što bržeg otkrivanja eventualnih problema, za sve svoje korisnike kojima pružamo uslugu održavanja web sajta uveli smo uslugu web sajt monitoringa. ATEC monitoring je sistem zasnovan na skupu hardvera i sofvera koji su jednim delom instalirani na udaljenom web serveru, a dok se drugi deo sistema nalazi u našim prostorijama. Monitoring sistem u određenom vremenskom intervalu (svakih 15 minuta) vrši proveru web sajtova koji se preko sistema na taj način konstantno prate 24/7.

Cene svih naših usluga, kao i cene održavanja web sajta su javno istaknute i možete ih pogledati na stranici cenovnik usluga.

Da li je moj web sajt u potpunosti siguran i zaštićen od "Hakera"?

Trudimo se da konstantno pratimo i da u svojim projektima primenjujemo trenutno aktuelne i preporučene svetske trendove i standarde po pitanju bezbednosti. Svi web sajtovi koje izrađujemo sadrže standardne mere zaštite, sem u posebnim slučajevima kada klijent od nas zahteva više stepen zaštite i bezbednosti na svom web sajtu.
Na svetu ne postoji 100% osiguran i zaštićen web sajt. Često možete pročitati vesti o napadu na web sajtove velikih kompanija kao što su: Microsof, NASA, Facebook i sl. Ali to ne znači da o zaštiti web sajta ne treba voditi računa i da se tom problemu ne treba pristupiti na profesionalnom nivou.
Bezbednost web sajta može biti narušena na mnogo načina, neki od njih su: propusti koji su napravljeni prilikom izrade web sajta, neredovno ažuriranje (update), sigurnosni propusti zbog zastarelosti web sajta ili određenih delova, sigurnosni propusti na nivou web hosting kompanije, sigurnosni propusti u tehnologiji koja je korišćena prilikom izrade i sl.
Upravo iz svih ovih navedenih razloga, pored primena standardnih načina zaštite, preporučuje se i redovna izrada backup-a (kopije) web sajta.

Da li je moj web sajt GDPR kompatibilan?

U poslednje vreme, ovo je jedno od čestih pitanja koje nam naši sadašnji, a i budući klijenti postavljaju.

Verovatno ste već upoznati sa osnovnim pojmovima o GDPR-u, ali evo kratkog podsećanja. GDPR (General Data Protection Regulation) ili prevedeno na srpski Opšta uredba o zaštiti podataka ličnosti je zakon Evropske unije koji uvodi nove mehanizme za očuvanje privatnosti građana EU i stavlja van snage prethodno važeću Direktivu 95/46/EC koja je doneta u vreme kada mnogi online servisi nisu ni postojali i bila je puna nedostataka vezanih za regulaciju korišćenja podataka o ličnosti, ili jednostavno – pregažena od strane vremena.
U zavisnosti od dogovora sa klijentom, mi u određenoj meri možemo izvršiti usklađivanje web sajta sa uredbom ili zakonom o zaštiti podataka ličnosti, ali da bi jedan web sajt bio u potpunosti usklađen sa GDPR-om, potrebno je angažovanje pravnika koji bi sagledao kompletnu funkcionalnost Vašeg web sajta, način poslovanja, način čuvanja podataka i koji bi na osnovu toga dao potrebne određene predloge i smernice u skladu sa zakonom države u kojoj poslujete.

Preporučujemo da pročitate naš tekst o GDPR-u u kome smo se potrudili da Vam detaljnije opišemo šta je GDPR i gde smo naveli osnovne smernice kojih bi trebali da se pridržavate i da primenjujete.

Da li na svom web sajtu mogu koristiti fotografije, tekstove i druge sadržaje koji se mogu naći na Internetu ili koje nabavim na bilo koji drugi način?

Odgovor na ovo pitanje može biti i da i ne jer umnogome zavisi na koji način ste došli do materijala koji želite da iskoristite na svom web sajtu. Ova oblast je prilično nedefinisana i umnogome zavisi od zakona države. Npr. neke države omogućuju korišćenje zaštićenog materijala u nekomercijalne svrhe ili za potrebe edukacije, dok kod drugih država to nije slučaj. U nekom slučaju, fotografije, tekstove i sl. možete preuzeti i koristiti bez ikakve nadoknade, u drugom slučaju je potrebno da navedete izvor odakle ste materijal preuzeli, u trećem slučaju možete koristiti određeni materijal, ali ne smete da vršite bilo kakvu izmenu nad njim... Postoji veliki broj načina korišćenja autorskog materijala, ali, nažalost, nemamo dovoljno prostora i vremena da bismo detaljno opisali svaki od njih.

Za korišćenje ili preuzimanje bilo kog sadržaja sa Interneta ili bilo kog drugog izvora potrebna Vam je saglasnost imaoca autorskih prava. Ta saglasnost može biti u vidu informacije postavljene na web sajtu, a što nekada može dovesti do problema jer se te informacije mogu ukloniti ili promeniti. Druga mogućnost je da zahtevate pismenu saglasnost od imaoca autorskih prava, ili da fotografiju kupite na nekom od pouzdanih web sajtova koji se time bave.

Prilikom izrade web sajta, ATEC Technologies koristi sadržaj (fotografije, tekstove, video snimke...) u dogovoru sa klijentom, a koje nam klijent dostavi ili pošalje link ili informaciju gde isti možemo preuzeti. Mi se ne bavimo proverom autorskih prava za sadržaj koji ste nam poslali. Tako da, u bilo kom slučaju, ne snosimo odgovornost za postavljeni sadržaj.

Preporučujemo da pročitate naš detaljniji tekst o korišćenju autorskih dela (fotografija, tekstova, video snimaka) u kome smo se potrudili da Vam detaljnije opišemo o čemu se zapravo radi i da ukažemo na neke od mogućih problema.

Koliki je vremenski rok za izradu web sajta?

Vreme izrade web sajta zavisi od složenosti web sajta i Vaših zahteva. Mada, veoma bitno je napomenuti da vreme završetka web sajta zavisi i od vremena kada možemo započeti rad na izradi istog. U principu vreme potrebno za manje zahtevne web sajtovi iznosi od 5 do 7 dana, uzimajući u obzir da veliki deo odlazi na izradu jedinstvenog grafičkog dizajna, kao i na osmišljavanju rasporeda i vrste elemenata kojima želimo da Vaš web sajt bude što funkcionalniji i prilagođeniji nameni, tj. Vašem poslovanju. Takođe, pošto prilikom izrade ne koristimo gotove teme, već web sajtove razvijamo iz početka, uzevši u obzir da iz tog razloga moramo izvršiti prilagođavanje web sajta za prikaz na različitim rezolucijama monitora, za prikaz na mobilnim telefonima i tablet uređajima, vreme izrade je uvek duže, za razliku od izrade web sajta zasnovanih na gotovim temama, a koje se kao takvo (korišćenje gotovih tema) u mnogim slučajevima pokazalo kao loše rešenje.

U svakom slučaju, uvek se trudimo da svoje klijente tačno informišemo kada krećemo sa izradom i kada mogu očekivati da će izrada njihovog web sajta biti završena.

Napomena: Na osnovu našeg dugogodišnjeg iskustva, često se dešava da klijent ne obezbedi na vreme potreban materijal (tekstove, fotografije i sl.) koje bi želeo da ima na svom web sajtu. U tom slučaju ne možemo uticati na predviđene i date rokove, tako da rok za završetak web sajta u potpunosti zavisi od klijenta. U slučaju da klijent ne dostavi odgovarajući materijal u predviđenom i dogovorenom roku, proces izrade web sajta se obustavlja sve dok klijent ne dostavi materijal u potpunosti, a nastavak izrade web sajta se nastavlja u prvom našem slobodnom terminu.
Period od dogovorenog početka izrade web sajta pa do dostavljanja kompletnog materijala ne bi smeo biti duži od šest meseci.

Da li vi pišete tekstove, obrađujete fotografije i video snimke za moj web sajt?

Uvek se trudimo da svim našim klijentima maksimalno izađemo u susret. Npr. nikada nam neće biti problem da obradimo i postavimo dvadeset fotografija umesto deset dogovorenih. Za tako nešto nikada nećemo od klijentu računati i naplatiti kao neku od naših dodatnih usluga. Često se dešava da osmislimo, napišemo ili korigujemo određene tektove za klijenta bez prethodnog dogovora i bez dodatne naplate. Ali tako nešto zavisi od našeg slobodnog vremena i mogućnosti i to nije pravilo koje uvek možemo ispoštovati. Nekada jednostavno nemamo vremena, informacije, volje, mogućnosti ili inspiraciju za naknadno i neugovoreno pisanje tekstova ili obradu fotografija. Nekada ne želimo da bilo šta izmenimo ili napišemo da time ne bi objavili neku netačnu ili štetnu informaciju.

Pisanje tekstova za web sajt
Naša standardna ponuda ne obuhvata pisanje i osmišljavanje tekstova (standardne stranice, vesti, blogovi i sl.) za Vaš web sajt ili društvene mreže, to je dodatna usluga i koja se dodatno naplaćuje. Veoma je teško napisati tekst o npr. čime se bavite, ko ste Vi ili Vaša firma ili koju vrstu robe ili usluga prodajete, a da prethodno nismo upoznati sa tim ili nemamo odgovarajuće informacije i smernice. Da bi napisali jedan takav tekst, moramo se prethodno sa Vama dogovoriti o tome i precizirati sve bitne stavke, kao što su: dužina teksta, namena teksta, da li je potrebno uskladiti napisani tekst sa SEO strategijom, šta želite da napisani tekst sadrži i sl. Informacije koje bi ti tekstovi sadržali u većini slučajeva morate vi da obezbedite, jer npr. kao što bi Vama bilo teško napisati tekst o našim uslugama, čime se tačno bavimo, načinom poslovanja i sl. isto tako je i nama otežano i nemoguće da napišemo ili osmislimo neki tekst vezan za Vas i Vaše poslovanje.

Obrada fotografije za web sajt
Pod obradom fotografija se mogu svrstati mnoge aktivnosti. U većini slučajeva je to standardna obrada u Photoshop-u koja uključuje obrezivanje (crop-ovanje) fotografija na određenu dimenziju i njena optimizacija za web, dok se u nekim situacijama obrada fotografije može prilično usložiti i zahtevati puno vremena. Npr. korisnik može zahtevati da se uklone ili dodaju određeni elementi na fotografiji, da se fotografija retušira, da se poboljša vizuelni izgled (boje, kontrast, izoštravanje ili zamućivanje fotografije ili određenog dela...). Nekada ta obrada zahteva korišćenje softverskih alata koje mi ne koristimo u našem radu. U razgovoru sa klijentom i prilikom pisanja dokumentacije i zvanične ponude, pretežno uvek navedemo koliko fotografija sa standardnom obradom ulazi u datu cenu. Kada web sajt ne sadrži mnogo fotografija (do 20-tak), taj deo ne navodimo posebno u našoj ponudi i to se računa kao sastavni deo ponude. U slučaju da klijent na svom web sajtu želi veći broj fotografija ili napredniju obradu istih, u datoj ponudi moramo tačno precizirati te zahteve.

Obrada video snimaka i postavljanje na web sajt
Video snimak, a koji se nalazi na YouTube, Vimeo ili sličnom servisu, ili video snimak koji ste objavili na Vašem kanalu (nalogu), možemo postaviti na Vaš web sajt kao takav. Ne vršimo obradu video snimaka i ne vršimo objavljivanje video snimaka na web sajtovima koji se time bave (YouTube, Vimeo...) bez prethodnog dogovora sa klijentom i bez unapred definisanih zahteva. Npr. da bi objavili Vaš video snimak na Youtube-u, potrebno je da imamo vaše pristupne podatke, kod većine klijenata je to pretežno njihova Gmail adresa koju koriste u svom poslovanju, a koju iz poznatih i opravdavajućih razloga ne žele da podele sa drugim, tako da je zbog toga nemoguće da dođemo do tih podataka, a samim tim je i nemoguće da se mi prijavimo na Vaš YouTube kanal i postavimo Vaš video snimak. Takođe, nekada klijent zahteva da mi u njegovo ime kreiramo novu Gmail adresu, ali iz mnogo razloga je to nepraktično i loše rešenje, naročito što Gmail servisi prilikom registracije novog naloga zahtevaju verifikaciju, pretežno preko telefonskog broja, a što nama predstavlja značajan problem.

Šta ako u dogovorenom roku ne stignem ili ne mogu da dostavim materijal (tekstove, fotografije...) za web sajt ili druge bitne informacije potrebne za završetak ili početak projekta?

Mi ćemo se potruditi da Vam uvek izađemo u susret i da pomognemo u pripremi materijala ili u pružanju saveta za bilo šta što Vam je potrebno, ali postoje stvari kada to nismo u mogućnosti. Npr. kada je potrebno napisati nešto specifično za Vašu delatnost ili usluge koje pružate, a da mi nismo sa tim upoznati, ili kada je potrebno objaviti Vaše fotografije koje mi nemamo.
U slučaju da niste u mogućnosti da potreban materijal i informacije bitne za Vaš web sajt ne možete dostaviti na dogovoreno vreme, potrebno je samo da nas unapred obavestite o tome, da bi imali vremena da pokušamo zajedno da pronađemo najbolje rešenje ili da promenimo termin predviđen za izradu Vašeg web sajta.
U slučaju kada nam sav potreban materijal ne dostavite na vreme, mi ne možemo uticati na predviđene i date rokove, tako da rok za završetak web sajta u potpunosti zavisi od Vas kao klijenta.

Pošto za svaki naš projekat unapred definišemo vreme potrebno za izradu, npr. za Vaš web sajt procenili smo da nam je potrebno 7 dana i da 10. maja krećemo za izradom, mi u tom periodu od tih 7 dana (od 10. do 17 maja), ne možemo prihvatiti druge poslove jer smo to vreme (dane) rezervisali i odvojili za Vaš projekat. Tj. vi ste nas angažovali i platili naše resurse za taj period. Primera radi, slično je kao kada u nekom restoranu zakupite određeni dan ili termin za Vašu proslavu, na Vama je da li ćete taj termin iskoristiti za proslavu ili ne, ali restoranu morate platiti taj termin koji je rezervisan i odvojen samo za vas, a prilikom koga restoran neće prihvatiti druge goste, čak i u slučaju da se vi tog dana ne pojavite.
U principu ovo nije veliki problem, često postoji mogućnost promene termina i trudimo se da svim našim klijentima izađemo u susret koliko je to moguće, osim u slučaju kada smo sledeće termine već rezervisali za druge klijente ili kada Vaše otkazivanje ili pomeranje rokova utiče na naše poslovanje. U tom slučaju imamo nekoliko mogućnosti:
1. Da predviđeni vremenski rok za izradu Vašeg web sajta produžimo i time odložimo početak izrade web sajta za drugog klijenta, a što nije dobra poslovna praksa jer na taj način ne možemo da ispunimo obećanje dato drugom klijentu.
2. Da izradu ili nastavak izrade Vašeg web sajta odložimo do našeg sledećeg slobodnog termina.
3. Da u potpunosti obustavimo izradu web sajta ili aplikacije u slučaju da nam Vi kao klijent u periodu dužem od šest meseci ne dostavite potreban materijal ili potrebne informacije koje utiču na početak ili završetak projekta, kao i u slučaju da ste već prethodno iskoristili mogućnost promene termina koje je nama prouzrokovalo propuštenu zaradu ili neprihvatanje nekog drugog projekta.

Napomena: Prilikom izrade web sajta, Vaš novi web sajt postavljamo na naše dev servere da bi na taj način mogli da pratite sam tok izrade. Svaki takav web sajt zauzma i troši određene serverske resurse koje mi kao agencija plaćamo prilikom zakupa istih. Tako da usled neaktivnosti na izradi određenog web sajta, a za koji je došlo do zastoja usled krivice od strane Vas kao klijenta, takve web sajtove nakon 6 meseci uklanjamo sa naših servera, da bi na taj način smanjili potrošnju naših serverskih resursa i da bi time oslobodili prostor za naše druge projekte.

Način plaćanja?

ATEC Technologies je zvanično registrovana agencija za računarsko programiranje, tako da smo za svoje klijente omogućili više načina plaćanja naših usluga kao što su: plaćanje preko dinarskog ili preko deviznog računa firme, kao i mogućnost plaćanja preko Interneta putem PayPal-a. U određenim slučajevima, kada niste u mogućnosti da izvršite uplatu standardnim načinom plaćanja, možemo Vam odobriti plaćanje preko servisa kao što su Western Union-a ili MoneyGram.
Želeli bismo samo da napomenemo da je uplata avansa u iznosu od 50% obavezna za sve naše klijente sa kojima nemamo prethodnu i dugoročnu saradnju.

Napomena: Nakon prijema avansa ili nakon Vaše uplate u celosti, tek onda možemo tačno da preciziramo datum početka izrade Vašeg web sajta ili aplikacije.

Odustajanje od projekta i povraćaj novca?

Vi kao naš klijent u svakom trenutku i iz bilo kog razloga možete odustati od izrade web sajta ili aplikacije. U slučaju da mi nismo utrošili određeno vreme na pripremi Vašeg projekta ili da prilikom pripreme nismo imali nikakvih finansijskih troškova, kao i da od Vaše uplate nije prošlo duže od šest meseci, mi ćemo Vam uplaćeni novac vratiti u celosti.
Prilikom izrade svih naših projekata trudimo se da klijent u toku izrade uvek bude informisan šta smo i koliko uradili (jedan od načina je i postavljanje web sajta na naše dev servere da bi klijent mogao da prati tok izrade) i da u dogovoru sa klijentom vršimo određene izmene i korekcije u toku same izrade. U slučaju da klijent iz opravdanih razloga ne bude zadovoljan načinom izrade, komunikacijom ili gotovim proizvodom, mi ćemo uplaćeni novac vratiti klijentu u celosti.

U slučaju da klijent iz bilo kog neopravdanog razloga odustane od započetog projekta, proces izrade web sajta ili aplikacije se u potpunosti prekida bez mogućnosti povraćaja novca koji je prethodno uplatio. Pod odustajenjem od projekta podrazumeva se usmeno ili pismeno obaveštenje o tome od strane klijenta, kao i neaktivnost klijenta u vezi projekta u periodu dužem od šest meseci.

Napomena: Vodimo se pretpostavkom da je svaki naš klijent unapred upoznat sa uslugom koja mu je potrebna i za koju nas angažuje. U situaciji da to nije slučaj, tj. da klijent nije upoznat sa tehničkim i funkcionalnim mogućnostima, mi ćemo se uvek potruditi da svakog našeg klijenta, i na njegov zahtev, što detaljnije upoznamo sa tehničkim detaljima, planiranim aktivnostima, mogućim ograničenjima, kao i sa finalnim rezultatima koje može da očekuje. Ne snosimo nikakvu odgovornost u slučaju da klijent naruči bilo koju našu uslugu ili proizvod, a da kasnije utvrdi da to nije ono što mu je potrebno ili da ne funkcioniše u skladu sa njegovim očekivanjima. Ako niste sigurni koje ćete rezultate postići Vašim zahtevom ili ne znate kako će na kraju izgledati Vaš finalni proizvod ili usluga koju ste ugovorili sa nama, preporučujemo da se prethodno konsultujete sa nama. Biće nam drago da Vam sve detaljno obrazložimo i objasnimo i da na taj način smanjimo ili uklonimo mogućnost nesporazuma ili greške.

Da li je potrebno da lično dođem kod vas?

U vremenu kada se sve više poslova obavlja online, tj. preko Interneta, ne postoji razlog da i pružanje naših usluga ne bude ostvareno na taj način. Sa mnogim našim klijentima nismo imali zadovoljstvo i priliku da se uživo sretnemo, ali to nije bio razlog da oni ne dobiju uslugu i kvalitet koju su zahtevali. Naravno, uvek preporučujemo ako ste u blizini i ako imate mogućnosti da dođete do nas, da se tom prilikom lično upoznamo i popričamo, da vidite ko smo mi, čime se tačno bavimo i da se pritom uverite u našu ozbiljnost i profesionalnost. Na taj način možemo zajedno i veoma efikasnije da prođemo kroz sve apekte Vašeg budućeg projekta, jer se time prilično lakše i realnije mogu demonstrirati eventualne mogućnosti, naši predlozi, preporuke i ideje u vezi samog projekta. Sigurno je da se u direktnom razgovoru uvek lakše i preciznije može doći do toga šta Vam je tačno potrebno, a šta ne, kao i do kvalitetnijeg i funkcionalnijeg konačnog rešenja.
Na našoj stranici sa web sajt referencama možete pronaći veliki broj naših klijenata iz mnogih naših gradova kao što su: Niš, Kraljevo, Novi Sad, Kragujevac, Aleksandrovac, Trstenik, Beograd... kao i iz mnogih drugih gradova u inostranstvu (Cirih, Beč, Los Angeles, Toronto...).

Zašto bih odabrao baš vas za izradu svog web sajta ili aplikacije?

Ovo je jedno od najtežih pitanja koje nam budući klijenti postavljaju i na koje teško možemo dati iskren odgovor a da pritom ostanemo dovoljno skromni.
Neki od razloga zašto bi trebalo da nam ukažete svoje poverenje mogu biti sledeći:

• Mi smo porodična firma koja se pružanjem kvalitetnih usluga i profesionalnim odnosom prema klijentima želi održati i opstati još dugi niz godina.
• Ovim poslom se uspešno bavimo preko 20 godina.
• Nismo pojedinci koji se ovim poslom bave amaterski, nelegalno, neprofesionalno ili da bi dopunili svoj kućni budžet. Mi smo zvanično registrovana firma, ne krijemo svoje kontakt podatke i adresu, već se nalazimo na registrovanoj adresi na kojoj se nalaze naše poslovne prostorije i koje su u našem vlasništvu. Tako da smo za svoje klijente uvek dostupni.
• Iza sebe imamo veliki broj uspešno završenih projekata iz oblasti izrade web sajtova kao i iz oblasti izrade desktop aplikacija.
• Veliki broj zadovoljnih klijenata koji nas veoma rado preporučuju svojim prijateljima, rođacima ili poslovnim saradnicima.
• Maksimalno se trudimo da poštujemo dogovorene obaveze i zadate rokove.
• Ne obmanjujemo svoje klijente lažnim obećanjima. Što se međusobno dogovorimo, to i ispunimo.
• Kvalitet i profesionalni odnos prema klijentima nam je na prvom mestu.
• Klijenti nam ne služe samo da bismo im prodali svoje proizvode ili uslugu, cilj nam je zajednička saradnja i obostrani interes.
• Konstantno radimo na svom usavršavanju, pratimo sve aktuelne svetske trendove i tehnologije.

Napomena!

Poštovani klijenti, ATEC Technologies u svom radu i prilikom odnosa sa klijentima ne sakriva nikakve dodatne troškove. Trudimo se da svakom svom klijentu maksimalno izađemo u susret i da pružimo što je moguće više informacija vezanih za budući projekat, kao i da odgovorimo na sva dodatna pitanja. Zbog opravdanih razloga (obimnost ove oblasti, nedovoljno tehničko znanje ili nezainteresovanost klijenta i sl. ) nismo u mogućnosti da klijentu obrazložimo i predstavimo sve aspekte koji se tiču izrade i održavanja web sajta ili aplikacije.
Npr. neko od klijenta će pomisliti da je podrazumevano da se njegov web sajt nađe na prvoj stranici u Google pretrazi. Neko će pomisliti da se lako može promeniti već ugovorena funkcionalnost ili da se određena funkcionalnost podrazumeva, a koju klijent nije naveo pre izrade samog web sajta ili aplikacije. Iz dobre namere i želeći da svakom klijentu izađemo maksimalno u susret, mi veoma često i bez dodatne naplate ispunimo većinu dodatnih zahteva od strane klijenata. sem u slučajevima kada ti zahtevi nisu u mogućnosti da se ispune zbog tehničkih uslova ili nam je za ispunjavanje tih zahteva potreban višednevni rad.
Scroll